Проєкти


8 клас 
10 клас 
5 клас

Галина Малик

9 клас

Г. Квітка- Основяненко "Конотопська відьма"

Розділ
Опис
1
Предмет
Українська література
2
Назва навчальної теми (за програмою)

«Конотопська відьма» - найкращий гумористично-сатиричний твір Г.Квітки-Основяненка.
3
Кількість годин
3 години
4
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів (відповідно до програми)
Вміти коментувати зміст “Конотопської відьми”, виокремити і пояснити художні засоби сатиричного зображення персонажів, елементи реалізму і фантастики. Схарактеризувати роль оповідача. Оцінити значення Г. Квітки-Основ’яненка для розвитку української культури і духовності.
Усвідомлення необхідності соціально активної позиції в житті.
5
Основні та другорядні навчальні предмети
Міжпредметні зв’язки: історія України, географія. 
6
Вік учнів, клас
14 -15 років, 9 - А клас
7
Стислий опис проекту (етапи вивчення теми відповідно до кількості навчальних годин та програми)
Навчальний проект з теми ««Конотопська відьма» - найкращий гумористично-сатиричний твір Г.Квітки-Основяненка» для 9 класу за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. 
Учні з’ясувують історичну основу повісті «Конотопська відьма», порівнюють риси Забрьохи та Пістряка, визначають  елементи реалізму й фантастики в творі.
8
План вивчення теми (теми уроків)
Теми уроків (3)
1. «Конотопська відьма» - найкращий гумористично-сатиричний твір Г.Квітки-Основяненка. 
2. Картини життя українського суспільства за часів Великої Руїни в «Конотопській відьмі» Г.Квітки-Основяненка.  
3. Поєднання реалізму й фантастики.

9
Ключове  запитання

 "Від чого у нас зло?"


Тематичні  запитання

- Як людина повинна ставитися до минулого?
- Якою була правжня суть козацької старшини доби Великої Руїни?    
- З якою метою у творах художньої літератури письменники застосовують елементи фантастики?       

Змістові  запитання

- Який період життя народу відображено у творі «Конотопська відьма» Г.Квітки-Основяненка.?
- Що щзначає словосполучення "козацька старшина"?
- Що вам відомо про бурлеск як гумористичний жанр?
- У чому, на ваш погляд, полягає спорідненість творів І. Котляревського «Енеїда» і Г. Квітки «Конотопська відьма»?
- Які події   покладено в основу сюжету? 
- Як виявляє себе автор?  
- Які реальні події зображено в повісті?     
- Які засоби гумористичного і з якою метою використав автор у творі?
- Які спільні і відмінні риси характеру Пістряка і Забрьохи?  
- Яка суть козацької старшини доби Руїни?        
- Чому козацьку старшину автор називає "однією з найбільших п'явок  часів гетьманщини"?     
- Які фантастичні події зображено в повісті?     
- Які фахи відьом описав письменник?        
- Які перевтілення сталися у повісті7    
-  Як у творі змальовано український побут?
- Як вдалося режисерові фільму "Відьма", акторам відтворити події, зображені в повісті?         
10
Діяльність учнів та вчителя

Перший тиждень.
На першому уроці оголошую тему проекту ««Конотопська відьма» - найкращий гумористично-сатиричний твір Г.Квітки-Основяненка» Демонструю презентацію з даної теми, проводжу тестування,  роздаю завдання для груп, знайомлю з інструкцією "Як працювати в групі?"Перевіряю обізнаність учнів з теми, пропоную список літературищо допоможе учням підготувати завдання. а також роздаю буклети для  батьків. Даю завдання прочитати  відомості з підручника та інших джерел про  твір; переглянути кінофільм "Відьма" . У позаурочний час аналізую заповнені анкети, на основі яких об’єдную учнів у групи за рівнем обізнаності з теми.перевіряю, як учні працюють над запропонованими завданнями ( читають текст, збирають інформацію та узагальнюють);проводжу консультації; знайомлю дітей з критеріями оцінювання їхньої роботи. Учні упорядковують матеріал, розподіляють ролі для представлення та захисту проекту.
Другий тиждень.
 На останньому уроці  учні представляють результати своєї діяльності: презентацію, схемувікі-статтюбуктрейлер,  заповнюють картки самооцінювання.

10
Результат роботи (вид)

Презентація, вікі- стаття, буктрейлер, схема
11
Список літератури

  1. Заруба В. М., Лисенко М. М. Історія України: Том 1. – Дніпропетровськ: 1994.
  2. Зубков С. Григорій Квітка-Основ’яненко: Життя і творчість. – К. : 1978.
  3. Гончар О. Григорій Квітка-Основ’яненко: Життя і творчість. – К.: 1969.
  4. Надурак С., Слоньовська О. Вивчення української літератури. 9 клас. Інтегровані уроки. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004.
  5. Походзіло Л. У. Г. Ф. Квітка-Основ’яненко: Життя і творчість – К.: 1968.
  6. Противенська О. Г. Мещерякова М. І., Теміз Я. В. Українська література в схемах і таблицях. – Х.: Видавництво група «Академія», 2000.
  7. Степаншин Б. І. Українська література: Підручник для 9 класу – 5-те вид. –К: Освіта, 1997.
12
Оцінювання роботи (проекту)
Учні виконують тести, заповнюють ЗХД-схему. На останньому уроці учні презентують свою роботу. З метою вивчення рівня засвоєння знань пропоную учням тести та заповнення ЗХД схеми. Оголошую результати.

Немає коментарів:

Дописати коментар